• -20%
Märklin 37271 Diesellokomotiv - serie 59 (SNCB/NMBS)
search
  • Märklin 37271 Diesellokomotiv - serie 59 (SNCB/NMBS)

Märklin 37271 Diesellokomotiv - serie 59 (SNCB/NMBS)

1.939,00 kr.
1.551,20 kr. Spar 20%
Inkl. moms
DIESELLOK SERIE 59 UDGÅET
Antal
Kun 1. stk. på lager

  Handelsvilkår

Sikker handel med epay

  Forsendelse

Pakker sendes onsdag til lørdag. Levering fra kr. 45,-

  Returnering

14 dages returret

Forbillede: Serie 59 fra de belgiske statsbaner (SNCB/NMBS) Senere udførelse af den oprindelige serie 201. Epoke IV.
 
Model: Med reguleret højtydende motordrev, mfx-dekoder og horsignal-modul. 2 drivaksler. Hæfteringe. Belysning med vedligeholdelsesfri lysdioder. Køreretningsafhængigt, skiftende dobbelt frontlys og røde slutlys, tændt ved konventionel drift, kan styres digitalt. Forbilledkorrekte overhæng af forskellig længde. Isatte håndtag og ventilationsgitter.

Lob 18,6 cm.

 Control
Unit
Mobile
Station
Mobile
Station 2
Central
Station
Frontsignal····
Signalhorn····
Direkte styring····

Highlights:

  • Metaludførelse.
  • Reguleret højtydende motordrev.
  • Med mfx-decoder.
  • Med hornsignal-modul.
  • Belysning med vedligeholdelsesfri lysdioder.


Sejlivet universaldiesel - I begyndelsen af 1950"erne søgte SNCB at finde alternativer til damptraktionen. De nye motorvogne skulle egne sig til både sidebanestrækninger, som det ikke kunne betale sig at elektrificere, samt sættes ind i en overgangstid på hovedstrækninger, indtil der til sidst var en køreledning til rådighed. På det tidspunkt fandtes der kun pålidelige referencer fra USA angående bred anvendelse af kraftige diesellokomotiver. Introduktionen af dieseldrift hos SNCB udmundede derfor nødvendigvis i et samarbejde mellem de pågældende amerikanske udbydere og de belgiske jernbaneproducenter. I slutningen af 1953 afgav SNCB ordre på 55 firakslede lokomotiver type 201, der skulle monteres på John-Cockerill fabrikken i Seraing. De var bestemt for de lettere strækninger i den nordlige slette ved Sambre og Maas, og var alle udstyret med en Baldwin-motor. I december 1954 blev den første seriemaskine leveret. De sidste af disse sejlivede lokomotiver trak endnu i juni 2002 arbejdstogene til bygningen af højhastighedsstrækningerne i Frankrig og Belgien. Disse maskiner blev i midten af 1960"erne forsynet med en grøn farve med gule tværstriber, samt ekstra gangtrin under lamperne.
 
Eksportmodel Belgien.

Modellen produceres ikke mere.

MA37271
1 Enhed

Specifikke referencer

EAN-13
4001883372716
Anmeldelser (0)
Der er ingen kundeanmeldelser endnu.